Frivillighed på Skovgårdsskolen

____________________________________________________________________________________________________Lille logo
På Skovgårdsskolen har vi indgået et samarbejde med organisationen Skolens venner. Skolens venner erstatter ikke fagprofessionelt personale. Men ses som hjælp til alle – såvel børn som voksne – i læring og socialaktivitet via frivilligt arbejde, i samarbejde med skolens medarbejdere, børn og ledelse.
Skolens Venner er en selvstændig forening, styret af en generalforsamling og en valgt bestyrelse.
Formålet med at inddrage frivillighed på Skovgårdsskolen, lægger sig op ad folkeskolens formålsparagraf: En skole for alle.
Igennem samarbejdet med skolens venner, har vi det formål for øje, at gøre folkeskolen til et vigtigt anliggende for alle.
I indeværende skoleår har vi en skoleven på Skovgårdsskolen.