Principper for lejrskoler/skolerejser for ind- og udskoling

Princip om lejrskoler/skolerejser for ind og udskolingen

vedtaget af skolebestyrelsen 25. september 2011

Med henblik på klassernes lejrskole/skolerejse i udskolingen – herefter benævnt KLASSETUR I UDSKOLINGEN – har skolebestyrelsen besluttet:

1. Målsætningen er to klasseture pr. klasse, hvoraf den ene skal placeres i indskolingen og den anden skal placeres i 8./9. klasse.
    1. For øjeblikket er der alene finansiering til en tur. Den ene tur skal være klasseturen i 8./9. klasse.
    2. Sponsornetværket får til opgave at finde finansiering til at få målsætningen om 2 klasseture i udskolingen på plads. Det kan betyde, at nogle klasser her i overgangsperioden kommer i klemme, da finansieringen ikke findes pt.
  2. Klasseturen i 8./9. klasse kan enten gennemføres som en lejrskoletur til en af lærerforeningens tre kolonier (Broager, Bornholm, Vesterhavsgården) eller som en skolerejse (en rejse til udlandet eller udenfor lejrskolerne)
    1. I 6. klasse skal klassen bestemme sig for, om de i 8./9. vil på lejrskole eller skolerejse
    2. Skolen betaler for lærerudgiften til såvel lejrskole eller skolerejse.
    3. Klasseturens pris afhænger derfor i 8./9. af rejseomkostninger og kost og forplejning. Da lejrskolen er gratis vil denne tur i sagens natur være billigere at gennemføre
    4. Der er et loft på udgift til skolerejser på kr. 3.000 pr. elev plus 250 til kost (2011 priser)
  3. Klasseturen i indskolingen kan kun gennemføres som en lejrskoletur til en af lærerforeningens tre kolonier (Broager, Bornholm, Vesterhavsgården
    1. Det er årgangsteamet, der bestemmer sted